Otomotiv soğutucu akışkanı
Standart bir araba kliması, aracın içindeki havayı ısıtmanın ya da soğutmanın dışında nemlendirme görevini de üstlenir. Isıtma ve soğutma işlemini, özel bir gaz yardımıyla gerçekleştirir (Şekil 1). Kullanılan klima ne kadar pahalı ve kaliteli olursa olsun, her yıl içindeki gazın yaklaşık %10’unu kaybeder. Bu durum, beş yıl içerisinde neredeyse içindeki gazın yarısını kaybettiği anlama gelir. Klimada herhangi bir arıza olması durumunda, gaz kaçağı tahmin edilen rakamların çok üstüne çıkar. Gaz kaçağı oranı arttıkça, klimanın ısıtma ve soğutma işlemini gerçekleştirebilmesi için motorun gazı pompalaması adına daha fazla çalışmasına neden olur. Bu nedenle, arabanın tükettiği benzin miktarı ciddi oranda artar. Diğer taraftan, klima nemlendirme ve sıcaklığı ayarlama gibi görevlerini etkin bir şekilde yerine getiremediğinden, camda buğulanma ya da buzlanma gibi durumlar gözlenebilir. Kısaca, sadece sürücü ve yanındakilerin seyahat konforu için değil, benzin tüketimi ve sürüş güvenliği açısından düzenli olarak araba kliması gazı kontrolü yapılması gerekir.